Mężczyzna w filmach Pedro Almodóvara

Marta Michalak

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

Problematyka płci kulturowej wydaje się kluczowa dla zrozumienia twórczości filmowej Pedra Almodóvara. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie o rolę czy też sposób istnienia mężczyzny w wykreowanym przez Almodóvara świecie, ale także próbą refleksji nad sposobem, w jaki męskość bohaterów jest konstruowana na oczach widza. Filmy są analizowane zarówno za pomocą narzędzi filmoznawczych, jak i w oparciu o teorie gender studies.



Słowa kluczowe:

Pedro Almodóvar, gender, studia nad męskością, gender studies

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2004-12-31

Cited By / Share

Michalak, M. (2004) „Mężczyzna w filmach Pedro Almodóvara”, Kwartalnik Filmowy, (47-48), s. 175–198. doi: 10.36744/kf.3611.

Autorzy

Marta Michalak 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Absolwentka Wiedzy o Kul­turze UW. Przygotowuje na Wydziale Wiedzy o Teatrze Warszawskiej Akademii Teatralnej pra­cę magisterską poświęconą twórczości Jerzego Grzegorzewskiego. Słuchaczka studium dokto­ranckiego w Instytucie Kultury Polskiej na UW.



Statystyki

Abstract views: 40
PDF downloads: 16


Licencja

Prawa autorskie (c) 2004 Marta Michalak

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.