(Re)konstruując obraz dyscypliny. Sprawozdanie z I Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców. Kamień Śląski, 6-8 czerwca 2013 r.

Adam Andrysek

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uni­wersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Artykuł jest relacją z I Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców, który odbył się w Kamieniu Śląskim na początku czerwca 2013 r. Zjazd, zorganizowany przez Zakład Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Instytutu Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego w partnerstwie z Narodowym Centrum Kultury, a także we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatywa oraz Instytucją Filmową „Silesia Film” w Katowicach, stał się pierwszym tego rodzaju w Polsce polem do rozważań na temat kondycji współczesnego filmo- i medioznawstwa. Różnorodność wystąpień w ramach sześciu paneli obrad (Historie filmu i kina, Metodologie i teorie audiowizualności dzisiaj, Ruchome obrazy perspektywie antropologicznej, Nowe media – nowe wyzwania badawcze oraz Varia) stanowi dowód na rozległość problematyki, z którą współcześnie muszą się mierzyć badacze filmu i nowych mediów.


Słowa kluczowe:

sprawozdanie, Zjazd Filmoznawców i Medioznawców, Kamień Śląski

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2013-12-31

Cited By / Share

Andrysek, A. (2013) „ 6-8 czerwca 2013 r”., Kwartalnik Filmowy, (83-84), s. 322–325. doi: 10.36744/kf.2730.

Autorzy

Adam Andrysek 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uni­wersytet Śląski Polska

Doktorant w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uni­wersytetu Śląskiego w Katowicach; redaktor naczelny Ogólnopolskiego Półrocznika Kół Nau­kowych „Kwadratura Koła” oraz serwisu interne­towego „Polemizuj z Kulturą”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2013 Adam Andrysek

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.