Przewodnik (nie tylko) po historii polskiej kinematografii
Abstrakt
Kroniki, słowniki i leksykony tematyczne zawsze będą się cieszyły popularnością wśród czytelników, tym bardziej – zdaniem Beaty Kosińskiej-Krippner – Kronika kinematografii polskiej (1895-1997) Małgorzaty Hendrykowskiej. Publikacja ta spełnia bowiem wszelkie wymogi książki będącej zarówno kompendium wiedzy na temat historii filmu polskiego, jak i niezwykle wciągającą lekturą, bo ukazującą szeroki kontekst historyczny odnotowanych wydarzeń.
Słowa kluczowe:
Małgorzata Hendrykowska, kino polskie, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Beata Kosińska-Krippnerkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
Asystent w Zakładzie Antropologii Kultury, Filmu i Sztuki Audiowizualnej Instytutu Sztuki PAN; zajmuje się teorią i historią filmu i telewizji; od 1998 r. sekretarz redakcji „Kwartalnika Filmowego”, w którym w latach 1993-2005 publikowała m.in. doroczną kronikę wydarzeń filmowych obejmującą lata 1992-2002. Od 1997 r. współpracuje z kwartalnikiem „Polish Culture” wydawanym przez Związek Polskich Autorów i Kompozytorów ZAKR. Na przełomie 1997 i 1998 r. współprowadziła autorską audycję radiową popularyzującą film. W latach 1997-1998 współpracowała z Polską Agencją Prasową (recenzje filmowe). Autorka Katalogu Filmów Dokumentalnych Programu II TVP S.A 1976-1996 (wyd. Telewizja Polska S.A. – Prasowa Agencja Telewizyjna, 1996). Konsultantka i autorka haseł z zakresu filmu do wydawnictw encyklopedycznych, m.in. haseł osobowych do Leksykonu kultury polskiej poza krajem od roku 1939 (t. I, red. Krzysztof Dybciak, Zdzisław Kudelski, wyd. Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2000).
Statystyki
Abstract views: 92PDF downloads: 12
Licencja
Prawa autorskie (c) 2001 Beata Kosińska-Krippner

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Beata Kosińska-Krippner, Glosarium , Kwartalnik Filmowy: Nr 31-32 (2000): Sztuczny człowiek
- Beata Kosińska-Krippner, Film w Polsce 2000 (cz. 3) , Kwartalnik Filmowy: Nr 37-38 (2002): Aktor i postać filmowa
- Beata Kosińska-Krippner, Film w Polsce 2002 (cz. 1) , Kwartalnik Filmowy: Nr 44 (2003): Dźwięk, muzyka, słowo w filmie
- Beata Kosińska-Krippner, Składanie Frankensteina , Kwartalnik Filmowy: Nr 31-32 (2000): Sztuczny człowiek
- Beata Kosińska-Krippner, Zbigniew Benedyktowicz, Teoria i historia filmu w Polsce w latach 1945-1990 , Kwartalnik Filmowy: Nr 46 (2004): Filmowe labirynty narracji
- Beata Kosińska-Krippner, Mydlany świat. Brytyjska soap opera , Kwartalnik Filmowy: Nr 52 (2005): Kino brytyjskie (cz. I)
- Beata Kosińska-Krippner, Film w Polsce 2002 (cz. 3) , Kwartalnik Filmowy: Nr 46 (2004): Filmowe labirynty narracji
- Beata Kosińska-Krippner, Parodystyczna natura przywłaszczeń kodów faktualnych i konwencji w mock-dokumentach , Kwartalnik Filmowy: Nr 56 (2006): Homo ludens
- Beata Kosińska-Krippner, Film na świecie 1999 , Kwartalnik Filmowy: Nr 31-32 (2000): Sztuczny człowiek
- Beata Kosińska-Krippner, Film w Polsce 2001 (cz. 1) , Kwartalnik Filmowy: Nr 39-40 (2002): Kino skandynawskie
Podobne artykuły
- Barbara Lena Gierszewska, Wojna mile widziana , Kwartalnik Filmowy: Nr 79 (2012): Wnętrza. O filmowej przestrzeni zamkniętej
- Tadeusz Szczepański, 1500 stron o 120 latach polskiego dokumentu , Kwartalnik Filmowy: Nr 97-98 (2017): Wędrujące motywy
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.