Moistmedia Art, czyli sztuka „wilgotnych mediów”. „Kiedy jaguar zamieszka z barankiem”
Abstrakt
Naturalne połączenie systemów, „suchego” cyfrowego świata komputerów i „wilgotnego” biologicznego świata żywych stworzeń stworzy w przyszłości nowe „wilgotne medium”, które będzie niezbędne w procesie komunikacji z otaczającą rzeczywistością.
Słowa kluczowe:
moistmedia art, Dolina Krzemowa, dżunglaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Roy Ascottkwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Wielka Brytania
Założyciel i szef CaiiA-STAR (www.caiia-star.net), stworzonej w 1994 r. jako platforma zaawansowanych badań nad sztuką interaktywną i rozwojem kultury postbiologicznej na Uniwersytecie Walijskim w Newport (UWCN) i Uniwersytecie w Plymouth (Wielka Brytania). CaiiA- STAR to zespół badawczy złożony z przedstawicieli różnych dziedzin (mixed reality, architektura, performance, rzeczywistość wirtualna, muzyka, transgenika, alife, tech-noetyka, telematyka, telerobotyka, oraz inne nowe formy artystyczne, zachowania i gatunki). Od 1997 organizuje Consciousness Reframed, międzynarodowe forum dyskusyjne na temat sztuki, techniki i świadomości. Prowadzi wykłady z dziedziny sztuki interaktywnej na UWCN, sztuki technoetycznej na Uniwersytecie w Plymouth, na wydziale Projektowania i Sztuki Medialnej Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (USA). Jest też pionierem zastosowania cybernetyki i telematyki w sztuce. Pokazywał swoje prace na Biennale Weneckim i wystawach Electra w Paryżu, Ars Electronica w Linzu, V2 w Holandii, na Triennale w Mediolanie, Biennale do Mercosul w Brazylii, Europejskim Festiwalu Mediów, w gr2000az w Grazu itd. Pracował w San Francisco Art Institute w Kalifornii, na wydziale teorii komunikowania Uniwersytetu Sztuk Stosowanych w Wiedniu, w Ontario College of Art w Toronto. Jest członkiem rad redakcyjnych „Leonardo”, „Digital Creativity” „Convergence” oraz chińskiego pisma o sztuce online „Tom.Com”. Jest doradcą centrów medialnych w Ameryce, Europie, Azji i w Ameryce Południowej.
Statystyki
Abstract views: 33PDF downloads: 15
Licencja
Prawa autorskie (c) 2001 Roy Ascott

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.