Cenzura filmowa po zjeździe w Wiśle

Anna Misiak

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Filozofii i Socjologii, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Misiak wnikliwie opisuje mechanizmy działania cenzury kinematografii PRL po zjeździe w Wiśle, na którym ustalono zarówno artystyczne jak i ideologiczne wytyczne dla polskich filmowców, aż do odwilży w roku 1956. Autorka przedstawia sposoby kontrolowania przez aparat partyjny twórczości kinematograficznej w Polsce i problemy reżyserów i scenarzystów z tym związane.



Słowa kluczowe:

zjazd w Wiśle, cenzura, PRL

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2003-09-30

Cited By / Share

Misiak, A. (2003) „Cenzura filmowa po zjeździe w Wiśle”, Kwartalnik Filmowy, (43), s. 93–102. doi: 10.36744/kf.3778.

Autorzy

Anna Misiak 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Filozofii i Socjologii, Polska Akademia Nauk Polska

Absolwentka polonistyki i amerykanistyki UW, doktorantka w Szkole Nauk Spo­łecznych IFiS PAN w Warszawie. Stypendystka Fundacji Fullbrighta w School of Cinema-Televi­sion, University of Southern California w Los Angeles.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2003 Anna Misiak

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.