„Filozofia horroru” – poważny wykład na z pozoru niepoważny temat
Abstrakt
Recenzja książki, która na świecie osiągnęła status kultowej. Filozofia horroru Noëla Carrolla (2004, tłum. Mirosław Przylipiak) jest uważana za jedną z najbardziej oryginalnych książek poświęconych temu popularnemu gatunkowi. Jej autor jest filozofem i estetykiem, ale też jednym z czołowych przedstawicieli współczesnej amerykańskiej myśli filmowej, która wywarła ogromny wpływ na polskich specjalistów zajmujących się teorią filmu.
Słowa kluczowe:
Noël Carroll, horror, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Beata Zatońskakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska
Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa UW. Pracuje w TVP.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2005 Beata Zatońska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Beata Zatońska, Niezwykła podróż w świat z pozoru znany , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film