Niezwykła podróż w świat z pozoru znany

Beata Zatońska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

W książce Iwony Kolasińskiej Kobieta i demony. O widzu horroru filmowego znajdziemy wnikliwą analizę roli kobiety w horrorze filmowym. W pierwszej części publikacji autorka skupia się na klasycznych produkcjach i dowodzi, że to właśnie kobieta, pozornie postać pierwszoplanowa, ogniskuje emocje widza i stanowi oś akcji. W drugiej części Kolasińska przygląda się filmom, które stawiają kobietę w centrum opowieści. Autorka odwołuje się także do teorii kina gatunkowego, psychoanalizy, a przede wszystkim do feministycznego modelu interpretacji dzieła filmowego.



Słowa kluczowe:

Iwona Kolasińska, horror, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2004-12-31

Cited By / Share

Zatońska, B. (2004) „Niezwykła podróż w świat z pozoru znany”, Kwartalnik Filmowy, (47-48), s. 328–331. doi: 10.36744/kf.3628.

Autorzy

Beata Zatońska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa UW; pracuje w TVP.



Statystyki

Abstract views: 24
PDF downloads: 11


Licencja

Prawa autorskie (c) 2004 Beata Zatońska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.