Zdjęcia najgorsze. O filmie „Fotografia jest sztuką trudną” Andrzeja Barańskiego

Piotr Marecki

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Tekst jest analizą filmu Andrzeja Barańskiego Fotografia jest sztuką trudną (1998), będącego adaptacją humorystycznych felietonów Stanisława Czycza drukowanych w „Przekroju” w latach 1964-69. Na tę przewrotną hobbystyczną rubrykę składały się źle zrobione zdjęcia oraz komentarze fotografa-amatora. Autor tekstu stawia tezę, że dzięki adaptacji tak specyficznego materiału Barańskiemu udało się zrealizować film autotematyczny o ontologii kina i pytaniach zdawanych reprezentacji.



Słowa kluczowe:

Andrzej Barański, Stanisław Czycz, Przekrój, ontologia kina

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-09-30

Cited By / Share

Marecki, P. (2006) „Zdjęcia najgorsze. O filmie «Fotografia jest sztuką trudną» Andrzeja Barańskiego”, Kwartalnik Filmowy, (54-55), s. 237–244. doi: 10.36744/kf.3473.

Autorzy

Piotr Marecki 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Polonista i filmoznawca, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, redaktor naczelny interdyscyplinarnego kwartalnika „Ha!art”.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Piotr Marecki

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.