Świat, który nosi się w sobie

Anna Melon-Regulska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski (Polska)

Abstrakt

Labirynt światła jest wyjątkową pozycją, nie dającą się łatwo wpisać w nurt rosnącej w popularność biografistyki. Choć czytelnik znajdzie w niej wspomnienia z życia Jerzego Wójcika, opisy współpracy z reżyserami czy anegdoty z planu filmowego, nie są one głównym tematem książki. Książka pozwala prześledzić etapy formułowania przez Wójcika własnej filozofii obrazu. W myśl tej filozofii tylko odnalezienie w sobie głębokiej wrażliwości na świat, naturę, wyostrzenie zmysłu obserwacji i próba zrozumienia zależności między materią, jej formą i światłem gwarantuje pełne przeżycie dzieła filmowego, tak na poziomie jego tworzenia, jak i odbioru. Lektura Labiryntu światła jest zatem bardziej podróżą w świat idei artysty niż odkrywaniem tajników jego warsztatu operatorskiego.



Słowa kluczowe:

Jerzy Wójcik, obraz, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2007-06-30

Cited By / Share

Melon-Regulska, A. (2007) „Świat, który nosi się w sobie”, Kwartalnik Filmowy, (57-58), s. 375–378. doi: 10.36744/kf.3348.

Autorzy

Anna Melon-Regulska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska

Doktorantka w Zakładzie Filmu i Audiowizualności Instytutu Kultury Polskiej UW.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2007 Anna Melon-Regulska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.


Inne teksty tego samego autora