Pamiętać kinem: „Kres długiego dnia” Terence’a Daviesa

Michał Oleszczyk

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Przedmiotem tekstu jest film brytyjskiego reżysera Terence’a Daviesa pt. Kres długiego dnia (The Long Day Closes, 1992), stanowiący ostatnie ogniwo autobiograficznego cyklu zapoczątkowanego przez tego twórcę w roku 1976. Autor analizuje problem relacji pomiędzy pamięcią (szczególnie pamięcią autobiograficzną), a medium filmowym. Pokazuje także, w jaki sposób Davies używa intertekstualnych cytatów z innych filmów (m. in. z dzieł Orsona Wellesa i Vincente’a Minnellego) dla wzmocnienia tematyki pamięci we własnym utworze.



Słowa kluczowe:

pamięć, Terence Davies, autobiografia

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2007-12-31

Cited By / Share

Oleszczyk, M. (2007) „Pamiętać kinem: «Kres długiego dnia» Terence’a Daviesa”, Kwartalnik Filmowy, (60), s. 195–208. doi: 10.36744/kf.3302.

Autorzy

Michał Oleszczyk 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Krytyk filmowy, filmoznawca, doktorant w Instytucie Amerykanistyki i Studiów Polonijnych UJ.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2007 Michał Oleszczyk

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.