Kierunek digitalizacja

Barbara Lena Gierszewska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach (Polska)

Abstrakt

Autorka recenzuje książkę Literatura i media. Po 1989 roku autorstwa Maryli Hopfinger, wydaną przez Oficynę Naukową (2010). Książka ta stanowi obszerny wykład na temat przemian w modelach komunikacji kulturowej, jakie zaszły w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat, po przełomie 1989 roku. Hopfinger w swojej pracy stara się ułatwić zrozumienie dość nagłego przecież zderzenia świata literatury i mediów z polityką i w ogóle ze zmianami w Polsce, zachowując przy tym dystans zarówno wobec postaw tych, którzy stawiają nowe modele komunikacyjne (audiowizualność, interaktywność, digitalizacja przekazu) nad innymi, jak i tych, którzy wieszczą upadek literatury wobec rozwoju innych mediów.


Słowa kluczowe:

Maryla Hopfinger, recenzja, literatura, media

Dukaj Jacek, Za długie, nie przeczytane, „Tygodnik Powszechny”, 17.08.2010, s. 41.
  Google Scholar

Hopfinger Maryla, Literatura i media. Po 1989 roku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2012-06-30

Cited By / Share

Gierszewska, B. L. (2012) „Kierunek digitalizacja”, Kwartalnik Filmowy, (77-78), s. 327–331. doi: 10.36744/kf.2875.

Autorzy

Barbara Lena Gierszewska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Polska

Literaturoznawca, filmoznawca; kierownik Zakładu Teorii i Historii Kultury UJK w Kielcach. Doktorat - IBL PAN (Czasopiśmiennictwo filmowe w Polsce do 1939 roku, 1995), habilitacja - UŁ (Kino i film we Lwowie do 1939 roku, 2006). Aktualne zaintere­sowania badawcze: komunikacja współczesna, krytyka literacka i filmowa, kobiety w kulturze ar­tystycznej Lwowa pierwszej połowy XX w.



Statystyki

Abstract views: 1
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2012 Barbara Lena Gierszewska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.