Spełnianie fantazji. Wyzwania dostępności w grach wideo
Joanna Pigulak
joanna.pigulak@amu.edu.plUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-1345-3979
Abstrakt
Tekst dotyczy zagadnienia dostępności w grach cyfrowych dla osób z niepełnosprawnościami. Autorka opisuje problemy, jakie stoją przed twórcami fantastycznych, interaktywnych światów w zakresie projektowania inkluzywnego i zastanawia się nad tym, czy stworzenie maksymalnie włączającej gry – dostępnej dla wszystkich – w ogóle jest możliwe. (Materiał nierecenzowany).
Słowa kluczowe:
gry wideo, dostępność, projektowanie inkluzywne, dostępność w grach wideo, niepełnosprawnośćBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Joanna Pigulakjoanna.pigulak@amu.edu.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska
https://orcid.org/0000-0002-1345-3979
Adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współtwórczyni studiów groznawczych na UAM. Autorka monografii Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo (2022). Edukatorka filmowa i popularyzatorka wiedzy o grach cyfrowych.
Statystyki
Abstract views: 166PDF downloads: 101
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Joanna Pigulak
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Joanna Pigulak, Kolonizacje leśnego grajobrazu. Szkic o lasach w polskich grach wideo z perspektywy studiów postkolonialnych , Kwartalnik Filmowy: Nr 122 (2023): Krajobrazy, panoramy, terytoria