Ruch filmowy we Lwowie w latach trzydziestych
Abstrakt
Gierszewska opisuje działalność filmową we Lwowie okresu międzywojennego: instytucje i stowarzyszenia, kluby filmowe (m.in. „Awangarda”), zaawansowany poziom kultury filmowej (obecność filmu w mediach, dojrzała krytyka, liczne spotkania kinomanów i dyskusje wokół kina), stan techniczny kin i problemy związane z finansowaniem ambitnych produkcji filmowych, a także wyraźnie lewicowy klimat ideowy tamtych lat. Autorka zaznacza także, że Lwów był jednym z pierwszych miejsc, gdzie bardzo poważnie rozważano wprowadzenie wiedzy o filmie do programu nauczania powszechnego – od początku kino traktowane więc było jako bardzo ważny element kultury.
Słowa kluczowe:
Lwów, okres międzywojenny, kluby filmoweBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Barbara Gierszewskakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Akademia Świętokrzyska Polska
Adiunkt w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Dziennikarstwa Akademii Świętokrzyskiej. Opublikowała prace: Czasopiśmiennictwo filmowe w Polsce do 1939 roku (Kielce 1995) i Mniszkówna... i co dalej w polskim kinie? Wybór tekstów z czasopism filmowych dwudziestolecia międzywojennego (Kielce 2001).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2003 Barbara Gierszewska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.