Nowe spojrzenie na wczesną historię brytyjskiego kina — archiwum Mitchella i Kenyona
Abstrakt
Odnalezienie i odnowienie archiwum Mitchella i Kenyona, zawierającego ponad 800 krótkich filmów przedstawiających życie w północnej części Wielkiej Brytanii na początku XX wieku, było ogromnym osiągnięciem. Walton analizuje zarówno zawartość archiwum, jak i sposoby jego działania – metody udostępniania zbiorów środowiskom akademickim i szerszej publiczności oraz ich wartość w kategoriach społecznych i historyczno-kulturowych. Autor podejmuje też problematyczną kwestię relacji między archiwum a mediami, przedstawia propozycje upowszechniania materiałów w nim zebranych, a także zwraca uwagę na zagrożenia, jakie mogą się kryć w korzystaniu ze zbiorów.
Słowa kluczowe:
James Kenyon, Sagar Mitchell, archiwa, kino brytyjskieBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
John K. Waltonkwartalnik.filmowy@ispan.pl
University of Central Lancashire Wielka Brytania
Profesor historii społecznej na University of Central Lancashire w Preston (Wlk. Brytania). Współautor tomu esejów The Lost World of Mitchell and Kenyon (wyd. Toulmin, Popple and Russell). Autor (z Garym S. Crossem) The Playful Crowd: Pleasure Places in the Twentieth Century (New York: Columbia University Press 2005).
Statystyki
Abstract views: 1PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2005 John K. Walton

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.