Współczesna sztuka ruchomego obrazu

Maryla Hopfinger

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Badań Literackich, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Hopfinger w recenzji książki Ryszarda Kluszczyńskiego Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej (1999) stwierdza, że pracuje on nad stworzeniem spójnego obrazu współczesnej sztuki audiowizualnej. Dla Kluszczyńskiego kinowy film fotograficzny jest punktem odniesienia w badaniach nad sztuką filmową. Wskazuje na zmiany medialnego i komunikacyjnego kontekstu funkcjonowania kina. Co ciekawe, za fundamentalne dla przekazu audiowizualnego recenzentka uznaje kody filmowe, a identyfikuje je w wideo, grach komputerowych i sztuce multimedialnej.



Słowa kluczowe:

Ryszard Kluszczyński, wideo, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2000-12-31

Cited By / Share

Hopfinger, M. (2000) „Współczesna sztuka ruchomego obrazu”, Kwartalnik Filmowy, (31-32), s. 359–361. doi: 10.36744/kf.4224.

Autorzy

Maryla Hopfinger 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Badań Literackich, Polska Akademia Nauk Polska

Pracow­nik naukowy Instytutu Badań Literac­kich PAN i Instytutu Kultury Polskiej UW w dziedzinie badań nad kulturą audiowizualną. Autorka licznych ar­tykułów i książek, m. in. Kultura współczesna - audiowizualność (1985), W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu (1993), Kultura audiowizualna u progu XXI wieku (1997).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2000 Maryla Hopfinger

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.