Współczesna sztuka ruchomego obrazu
Maryla Hopfinger
kwartalnik.filmowy@ispan.plInstytut Badań Literackich, Polska Akademia Nauk (Polska)
Abstrakt
Hopfinger w recenzji książki Ryszarda Kluszczyńskiego Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej (1999) stwierdza, że pracuje on nad stworzeniem spójnego obrazu współczesnej sztuki audiowizualnej. Dla Kluszczyńskiego kinowy film fotograficzny jest punktem odniesienia w badaniach nad sztuką filmową. Wskazuje na zmiany medialnego i komunikacyjnego kontekstu funkcjonowania kina. Co ciekawe, za fundamentalne dla przekazu audiowizualnego recenzentka uznaje kody filmowe, a identyfikuje je w wideo, grach komputerowych i sztuce multimedialnej.
Słowa kluczowe:
Ryszard Kluszczyński, wideo, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Maryla Hopfingerkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Badań Literackich, Polska Akademia Nauk Polska
Pracownik naukowy Instytutu Badań Literackich PAN i Instytutu Kultury Polskiej UW w dziedzinie badań nad kulturą audiowizualną. Autorka licznych artykułów i książek, m. in. Kultura współczesna - audiowizualność (1985), W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu (1993), Kultura audiowizualna u progu XXI wieku (1997).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2000 Maryla Hopfinger

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Maryla Hopfinger, Andrzej Wajda. Pasja opowiadania kamerą , Kwartalnik Filmowy: Nr 51 (2005): Film w Azji