Ponowoczesność według Bessona

Dorota Plat

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Plat twierdzi, że filmy Luca Bessona w niezwykle sugestywny i poruszający sposób opowiadają o losie człowieka we współczesnym świecie, o jego samotności, wyobcowaniu i wykorzenieniu. Plat posługuje się stosowaną przez Zygmunta Baumana klasyfikacją wzorców osobowych określających sposoby życia współczesnych ludzi: gracza, włóczęgi, turysty i flâneura. Bohaterowie Bessona są scharakteryzowani według tego modelu.



Słowa kluczowe:

Luc Besson, ponowoczesność, Zygmunt Bauman

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-06-30

Cited By / Share

Plat, D. (2001) „Ponowoczesność według Bessona”, Kwartalnik Filmowy, (34), s. 152–160. doi: 10.36744/kf.4159.

Autorzy

Dorota Plat 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Absolwentka kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego, tłu­maczka.



Statystyki

Abstract views: 1
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Dorota Plat

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.