Ponowoczesność według Bessona
Abstrakt
Plat twierdzi, że filmy Luca Bessona w niezwykle sugestywny i poruszający sposób opowiadają o losie człowieka we współczesnym świecie, o jego samotności, wyobcowaniu i wykorzenieniu. Plat posługuje się stosowaną przez Zygmunta Baumana klasyfikacją wzorców osobowych określających sposoby życia współczesnych ludzi: gracza, włóczęgi, turysty i flâneura. Bohaterowie Bessona są scharakteryzowani według tego modelu.
Słowa kluczowe:
Luc Besson, ponowoczesność, Zygmunt BaumanBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Dorota Platkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska
Absolwentka kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego, tłumaczka.
Statystyki
Abstract views: 1PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2001 Dorota Plat

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.