Centrum Medialne Sarai
Abstrakt
Lovink opisuje ideę centrum medialnego, otwartego w Delhi we współpracy z holenderskim rządem, aby pomóc ogółowi społeczeństwa i hinduskim artystom przyzwyczaić się do nowych technologii medialnych. Projektowi towarzyszą kompleksowe programy edukacyjne, artystyczne i społeczne.
Słowa kluczowe:
Sarai, Delhi, centrum medialneBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Geert Lovinkkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet w Melbourne Australia
Teoretyk mediów i krytyk Internetu. Skończył wydział nauk politycznych na uniwersytecie w Amsterdamie, pracował jako niezależny krytyk, producent, wydawca, radiowiec. Organizował liczne konferencje, forum online, jest autorem publikacji i projektów, takich jak wspólnota internetowych providerów, mailing listy i laboratoria medialne. Przez ostatnich 20 lat żył i pracował w Berlinie, Budapeszcie i innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Japonii. Wykładał teorie mediów, wspierał media niezależne i nową kulturę medialną. Był wydawcą magazynu „Mediamatic” poświęconego nowym mediom ( 1989-1994), członkiem stowarzyszenia teoretyków Adilkno, które wydało dwie książki: Cracking the Movement (1994) i Media Archive (1998). W 1995 r. współfinansował międzynarodową mailing listę Nettime, która stała się materiałem do antologii Readme! (1999). Obecnie zajmuje się badaniami nad relacjami między kulturą a „Nową Ekonomią”. Jego trwająca 10 lat współpraca z holenderskim designerem Mieke Gerritzenem jest udokumentowana w Catalogue of Strategies (2001). W 2002 MIT Press opublikowało jego dwie książki: Uncanny Networks (wywiady z teoretykami mediów i artystami) i Dark Fiber (o kulturze Internetu). Od 2000 r. mieszka w Sydney w Australii.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2001 Geert Lovink

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.