Portret w filmie, wideo i Internecie. Kilka aksjomatów, porównań i przykładów

George Lellis

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Coker College (Stany Zjednoczone)

Abstrakt

Wynalezienie fotografii pomogło zmienić funkcję portretu w sztuce. Przestał on być elitarnym dziełem sztuki. Lellis definiuje najważniejsze cechy portretowania i dokonuje krytycznej analizy portretu w kinie i wideo, dwóch mediach, które odegrały dominującą rolę w XX w. Zastanawia się również nad tym, w jaki sposób media cyfrowe, zwłaszcza Internet (z autoportretami na stronach internetowych), mogą jeszcze bardziej przekształcić portret, prowadząc do radykalnej zmiany w prezentacji zewnętrznych cech jednostki.



Słowa kluczowe:

portret, autoportret, media cyfrowe

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-12-31

Cited By / Share

Lellis, G. (2001) „Portret w filmie, wideo i Internecie. Kilka aksjomatów, porównań i przykładów”, Kwartalnik Filmowy, (35-36), s. 133–143. doi: 10.36744/kf.4124.

Autorzy

George Lellis 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Coker College Stany Zjednoczone

Profesor komunikowania, dyrektor Eliza­beth Boatwright Coker Performing Arts Center w Coker College w Hartsville, w Południowej Karo­linie (USA). Jest autorem książki Bertold Brecht, „Cahiers du Cine­maand Contemporary Film Theo­ry (Michigan 1982). Wraz z Hansem-Bemhardem Moellerem napisał studium na temat Volkere Schlöndorfifa (Southern Illinois Uni­versity Press).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 George Lellis

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.