Mistrz i Monica
Abstrakt
Bialikiewicz bada fenomen aktorstwa Moniki Vitti w kontekście ról, które zagrała w filmach Antonioniego. Dodaje, że Antonioni traktował aktora jako znak wypełniający przestrzeń stworzoną przez reżysera. Włoski reżyser wymagał od aktorów i aktorek bezwzględnego podporządkowania, ale potrafił zmusić ich do uwolnienia spontanicznych reakcji i emocji. Bialikiewicz pisze o typie bohaterek, które Antonioni stworzył, wykorzystując pewne predyspozycje Vitti, a które zniknęły, gdy ta zakończyła współpracę z reżyserem.
Słowa kluczowe:
Monica Vitti, Michelangelo Antonioni, aktorkaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Barbara Bialikiewiczkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska
Doktorantka w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, absolwentka studiów europejskich.
Statystyki
Abstract views: 1PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2002 Barbara Bialikiewicz

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.