Aktorki w filmach realizmu poetyckiego Marcela Carné

Krzysztof Trojanowski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (Polska)

Abstrakt

Trojanowski maluje portrety aktorek występujących w filmach Marcela Carné, skupiając się głównie na latach 1938-1946, czyli filmach zaliczanych do tzw. realizmu poetyckiego. Niektóre z filmów zdążyły się zestarzeć, a niektóre kreacje aktorek nie wydają się dziś ekscytujące i interesujące. Z pewnością na uwagę zasługują postacie stworzone przez Arletty i Michèle Morgan, które wciąż zaskakują oryginalną interpretacją i z pewnością wpisują się w historię kinematografii.



Słowa kluczowe:

Marcel Carné, realizm poetycki, Michèle Morgan, Arletty Morgan

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-06-30

Cited By / Share

Trojanowski, K. (2002) „Aktorki w filmach realizmu poetyckiego Marcela Carné”, Kwartalnik Filmowy, (37-38), s. 106–115. doi: 10.36744/kf.4030.

Autorzy

Krzysztof Trojanowski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Polska

Asystent w Katedrze Filologii Romań­skiej UMK w Toruniu. Przygotowuje pracę doktorską na temat twórczości Marcela Carné.



Statystyki

Abstract views: 1
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Krzysztof Trojanowski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.