Film islandzki dzisiaj. Sylwetka Fridrika Thóra Fridrikssona

Jolanta Sowińska-Gogacz

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki (Polska)

Abstrakt

Jeszcze do niedawna kino islandzkie prawie nie istniało i nie było znane na świecie.  Ostatnie lata sprawiły, że kinematografia ta może poszczycić się kilkoma ważnymi nazwiskami, które zdobyły już miejsce w filmie światowym. Autorka omawia i przybliża sylwetkę Fridrika Thóra Fridrikssona, omawiając poszczególne filmy reżysera, jak i niektóre powtarzające się wątki w jego twórczości. Jego kino nasycone jest prostymi prawdami, przedstawiając ludzi połączonych wspólną tradycją mityczną, pewną koncepcją świata, historią starą i nową.



Słowa kluczowe:

Fridrik Thór Fridriksson, kino islandzkie, mitologia

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-12-31

Cited By / Share

Sowińska-Gogacz, J. (2002) „Film islandzki dzisiaj. Sylwetka Fridrika Thóra Fridrikssona”, Kwartalnik Filmowy, (39-40), s. 199–224. doi: 10.36744/kf.3884.

Autorzy

Jolanta Sowińska-Gogacz 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Łódzki Polska

Absolwen­tka filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Jolanta Sowińska-Gogacz

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.