Uczta kinomana

Alina Madej

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski (Polska)

Abstrakt

Tekst jest recenzją antologii pod redakcją Andrzeja Gwoździa pt. Europejskie manifesty kina. Publikacja ta prezentuje zarówno słynne manifesty przeróżnych kierunków w kinematografii, jak i najsłynniejsze „wyznania wiary w kino”, które określały estetykę, poetykę i wartości ideowe poszczególnych autorów i szkół filmowych.



Słowa kluczowe:

Andrzej Gwóźdź, manifest, recenzja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2005-06-30

Cited By / Share

Madej, A. (2005) „Uczta kinomana”, Kwartalnik Filmowy, (49-50), s. 341–343. doi: 10.36744/kf.3593.

Autorzy

Alina Madej 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska

Historyk filmu, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego. Opublikowa­ła m.in. Kino, władza, publiczność. Kinemato­grafia polskalatach 1944-1949 (2002).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2005 Alina Madej

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.