Uczta kinomana
Abstrakt
Tekst jest recenzją antologii pod redakcją Andrzeja Gwoździa pt. Europejskie manifesty kina. Publikacja ta prezentuje zarówno słynne manifesty przeróżnych kierunków w kinematografii, jak i najsłynniejsze „wyznania wiary w kino”, które określały estetykę, poetykę i wartości ideowe poszczególnych autorów i szkół filmowych.
Słowa kluczowe:
Andrzej Gwóźdź, manifest, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Alina Madejkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska
Historyk filmu, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego. Opublikowała m.in. Kino, władza, publiczność. Kinematografia polska w latach 1944-1949 (2002).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2005 Alina Madej

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.