Duch Goto

Daniel Bird

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny (Wielka Brytania)

Abstrakt

Tekst poświęcony jest pamięci niedawno zmarłego reżysera polskiego pochodzenia Waleriana Borowczyka.



Słowa kluczowe:

Walerian Borowczyk, pożegnanie, Goto

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-03-31

Cited By / Share

Bird, D. (2006) „Duch Goto”, Kwartalnik Filmowy, (53), s. 212–217. doi: 10.36744/kf.3517.

Autorzy

Daniel Bird 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Wielka Brytania

Studiował psychologię i filo­zofię na Keele University; ukończył filozofię na Warwick University. Autor recenzji filmowych i licznych artykułów dotyczących kultury Europy Środkowej, publikowanych m.in. w „The Inde­pendent”, „The Wire” czy „Aktivist”. Zorganizo­wał pierwsze w Wielkiej Brytanii retrospektywne pokazy twórczości Andrzeja Żuławskiego (Ciné Lumière, London 1998), Jerzego Skolimowskie­go (Leeds International Film Festival 1999), Wa­leriana Borowczyka (Lux Centre. London 2001) i Juraja Jakubisko (National Film Theatre 2004). W roku 2002 ukazała się jego pierwsza książka - Roman Polański, zaś w 2003 roku wyproduko­wał trzy filmy dokumentalne o Romanie Polań­skim dla Anchor Bay Entertainment, w których znalazły się wywiady m.in. z: Romanem Polań­skim, Gene Gutowskim, Andrzejem Wajdą, Ja­nuszem Morgensternem i Andrzejem Kostenko. W latach 2003-2004 nakręcił kilka krótkich fil­mów o działalności Orkiestry Antycznej i Laby­rinth Dance: Performing Ancient Music Today, Hode Galatan i Labyrinth Dances.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Daniel Bird

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.