Wypukłe lustra i Ameryka z tektury. Fotografie Lee Friedlandera

Tomasz Szerszeń

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Tekst jest próbą interpretacji twórczości Lee Friendlandera – cenionego fotografa amerykańskiego. Jego fotografie to interpretacyjna zagadka – Friedlander jest wpisywany w tak różne tradycje jak „uliczny reportaż” czy „pop art”. Być może najciekawszym kontekstem interpretacyjnym jest więc XVI wieczny Autoportret w wypukłym lustrze Parmigianina.



Słowa kluczowe:

Lee Friedlander, pop art, fotografia

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-09-30

Cited By / Share

Szerszeń, T. (2006) „Wypukłe lustra i Ameryka z tektury. Fotografie Lee Friedlandera”, Kwartalnik Filmowy, (54-55), s. 290–298. doi: 10.36744/kf.3476.

Autorzy

Tomasz Szerszeń 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska

Absolwent Międzywy­działowych Indywidualnych Studiów Humani­stycznych (MISH) na UW, doktorant w IS PAN. Od 2005 członek redakcji kwartalnika „Konte­ksty”. Przygotowuje dyplom w Szkole Filmowej w Łodzi (kierunek: fotografia).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Tomasz Szerszeń

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.