„Rekonstrukcja”

Maciej Rożalski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Artykuł jest próbą interpretacji filmu Rekonstrukcja zrealizowanego przez duńskiego reżysera Christoffera Boe. Rożalski analizuje pojęcie gry, odwołując się m.in. do poświęconych tym zagadnieniom klasycznych już tekstów Johana Huizingi oraz Gerardusa van deer Leeuwa. I ukazuje omawiany film jako specyficznie rozumianą grę twórcy i dzieła sztuki. Poszukując tropów interpretacyjnych, autor skłania się do potraktowania Rekonstrukcji jako filmowego rozwinięcia mitu orfickiego, a zarazem wskazuje słabe i mocne strony takiego porównania.



Słowa kluczowe:

Christoffer Boe, gra, Johan Huizinga, Gerardus van deer Leeuw

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-12-31

Cited By / Share

Rożalski, M. (2006) „«Rekonstrukcja»”, Kwartalnik Filmowy, (56), s. 190–202. doi: 10.36744/kf.3371.

Autorzy

Maciej Rożalski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska

Absolwent Instytutu Fi­lozofii i Socjologii UW, obecnie na studiach dok­toranckich w Instytucie Sztuki PAN. Zajmuje się teatrem, między innymi jako uczestnik akademii Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice oraz jako performer teatrów ulicznych.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Maciej Rożalski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.