Cenzor jako współautor filmu
Abstrakt
Mazur recenzuje książkę Anny Misiak pt. Kinematograf kontrolowany. Cenzura filmowa w kraju socjalistycznym i demokratycznym (PRL i USA). Analiza socjologiczna. Mimo że praca Misiak analizuje dwa odmienne ustroje i dotyczy dwóch różnych rodzajów ograniczeń, innych rozmiarów i form represji, a także odmiennego natężenia działań cenzorskich i różnych źródeł tego typu aktywności, skala podobieństw zaskakuje. Misiak analizuje zjawisko cenzury zarówno w kontekście filmoznawczym, jak i socjologicznym.
Słowa kluczowe:
Anna Misiak, cenzura, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Mariusz Mazurkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Polska
Historyk historii najnowszej, adiunkt w Instytucie Historii UMCS w Lublinie; autor monografii: Propagandowy obraz świata. Polityczne kampanie prasowe w PRL w latach 1956-1980 (2003), Polityczne kampanie prasowe w okresie rządów Władysława Gomułki (2004).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2008 Mariusz Mazur

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.