Zbigniew Zapasiewicz (1934-2009)

Krzysztof Zanussi

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
reżyser (Polska)

Abstrakt

Wspomnienie o Zbigniewie Zapasiewiczu (1934-2009).


Słowa kluczowe:

Zbigniew Zapasiewicz, pożegnanie

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2009-06-30

Cited By / Share

Zanussi, K. (2009) „Zbigniew Zapasiewicz (1934-2009)”, Kwartalnik Filmowy, (66), s. 215–217. doi: 10.36744/kf.3148.

Autorzy

Krzysztof Zanussi 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
reżyser Polska

Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, profesor sztuk filmowych; absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej w Łodzi (1967); w swym najbardziej aktywnym zawodowo okresie związany twórczo m.in. z nurtem kina moralnego niepokoju. Wyreżyserował m.in. Strukturę kryształu (1969), Iluminację (1972), Barwy ochronne (1976), Spiralę (1978), Constans (1980), a w późniejszym okresie choćby Stan posiadania (1989), Cwał (1995), Życie jako śmiertelną chorobę przenoszoną drogą płciową (2000) czy film Persona non grata (2005). Laureat Złotego Lwa w Wenecji oraz Grand Prix Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.



Statystyki

Abstract views: 16
PDF downloads: 7


Licencja

Prawa autorskie (c) 2009 Krzysztof Zanussi

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.