Zmieniające się podmioty narracji etnograficznych. Sprawozdanie z festiwalu NAFA (2010)
Abstrakt
Ostatni festiwal „Nordic Anthropological Film Association” odbył się w Aarhus i towarzyszyła mu konferencja naukowa Perceiving Children. Visual Anthropology of Childhood (zorganizowana przez Ditte Marie Seeberg i Rossellę Ragazzi). Filmy pokazane na przeglądzie nie dotyczyły wyłącznie tematyki dziecięcej, choć sporo obrazów właśnie im było poświęconych. Pokazany został m.in. uznany już film Davida MacDougalla Gandhi’s Children (2008). Sprawozdanie koncentruje się na części festiwalowej, poddając krótkiej analizie jedynie kilka wybranych filmów. Autor przedstawia wybrane sposoby spośród szerokiego spektrum rodzajów narracji, które można odnaleźć we współczesnym filmie antropologicznym.
Słowa kluczowe:
Nordic Anthropological Film Association, raport, dzieciństwo, David MacDougallBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Sławomir Sikorakwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Warszawski Polska
Adiunkt w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UW. Autor książki Fotografia. Między dokumentem a symbolem (2004). Publikował m.in. w „Kontekstach”, „Czasie Kultury”, „Roczniku Historii Sztuki”, „Dialogu”, „Latarniku”. Współtłumacz: J. Berger, O patrzeniu (1999), C. Geertz, Dzieło i życie. Antropolog jako autor (2000), J. Clifford, Kłopoty z kulturą. Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka (2000).
Statystyki
Abstract views: 33PDF downloads: 7
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Sławomir Sikora

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.