Andrea Mariani, Inventoria Rerum Musicalium Domum Societatis Iesu in Polonia et Lituania Tempore Suppressionis, Warszawa 2020
Abstrakt
Recenzja książki: Andrea Mariani, Inventoria Rerum Musicalium Domum Societatis Iesu in Polonia et Lituania Tempore Suppressionis, Warszawa 2020
Słowa kluczowe:
Jezuici, muzyka XVIII wieku, muzyka polskaBibliografia
Bieńkowska, Irena. ‘Musical Life in Slutsk during the Years 1733–1760 in the Light of Archive Materials’. Interdisciplinary Studies in Musicology 11 (2012): 240–241.
Google Scholar
Chybiński, Adolf. ‘Inwentarze muzykaliów i instrumentów muzycznych kapel jezuickich w Krakowie w XVIII w.’. Myśl Muzyczna 1, no. 7 (1928): 46–48.
Google Scholar
Chybiński, Adolf. ‘Z dziejów muzyki krakowskiej. I. Organizacja kapeli jezuickiej w pierwszej połowie XVIII w. II. Inwentarze instrumentów i muzykaliów z XVII i XVIII w.’. Kwartalnik Muzyczny 2, no. 1 (1913/14): 26–62.
Google Scholar
Czepiel, Tomasz. ‘Zacheus Kesner and the Music Book Trade at the Beginning of the Seventeenth Century: an Inventory of 1602’. Musica Iagellonica 2, no. 2 (1997): 23–69.
Google Scholar
Dacewicz, Alicja. ‘Franciszkańskie inwentarze muzyczne z II połowy XVII wieku. W Nurcie Franciszkańskim 19 (2012): 139–170.
Google Scholar
Jeż, Tomasz, ed. Danielis Sartorii Musicalia Wratislaviensia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2017 (= Fontes Musicae in Polonia, A/I).
Google Scholar
Kochanowicz, Jerzy. Słownik geograficzny jezuickich burs muzycznych (materiały), Kraków: Wydawnictwo WAM, 2002 (= Studia i materiały do dziejów jezuitów polskich 10).
Google Scholar
Łyjak, Wiktor. ‘Nieznany inwentarz warszawskiego konwentu augustianów’. Muzyka 33, no. 2 (1988): 103–105.
Google Scholar
Maciejewski, Tadeusz. ‘Inwentarz muzykali.w kapeli karmelickiej w Krakowie na Piasku z lat 1665–1684’. Muzyka 21, nr 2 (1976): 77–99;
Google Scholar
Maciejewski, Tadeusz. ‘Kilka uwag o muzyce i muzykach z klasztoru oo. Karmelitów Trzewiczkowych w Trembowli’. In: Musica Galiciana. Kultura muzyczna Galicji w kontekście stosunków polsko-ukraińskich (od doby piastowsko-książęcej do roku 1945), 127–137. Leszek Mazepa, ed. Vol. 3. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej 1999.
Google Scholar
Patalas, Aleksandra. ‘Polonica w inwentarzach słowackich z lat 1581–1718’. Muzyka 47, no 2 (2002): 97–107.
Google Scholar
Patalas, Aleksandra. ‘The Inventory of the Krakow Bookseller Franz Jakob Mertzenich: A Testimony of the Presence of Italian Music in Poland ca. 1600’. In: Denn Musik ist der größe Segen… Festschrift Helen Geyer zum 65. Geburtstag, 139–145. Michael Pauser and Elisabeth Bock, eds. Sinzig: Studio Verlag, 2018.
Google Scholar
Perz, Mirosław Perz. ‘Inwentarz przemyski (1677)’. Muzyka 19, no. 4 (1974): 44–69.
Google Scholar
Pielech, Marta and Iwona Januszkiewicz-Rębowska, eds. Musicalia Collegii Glacensis Societatis Jesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2019 (= Fontes Musicae in Polonia, A/III).
Google Scholar
Rzepka, Sonia, ed. Tabulatura Organi ex Bibliotheca Fraustadiensi ad Praesepe Christi, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2018 (= Fontes Musicae in Polonia, A/II).
Google Scholar
Szweykowski, Zygmunt M. ‘Nowe inwentarze – nowy obraz historii’. Ruch Muzyczny 7, no. 3 (1963): 5–6.
Google Scholar
Statystyki
Abstract views: 167PDF downloads: 125
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Marek Bebak
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Marek Bebak, Pękiel według Pękalskiego. Nieznany przekaz „Missa in defectu unius contraaltus” Bartłomieja Pękiela ze zbiorów archiwum krakowskiej kapituły katedralnej , Muzyka: Tom 63 Nr 3 (2018)
- Marek Bebak, Karmelitański inwentarz muzyczny z 1739 roku , Muzyka: Tom 66 Nr 1 (2021)
- Marek Bebak, Karmelitańskie zespoły muzyczne Prowincji Wielkopolskiej w XVIII w.: muzycy i repertuar , Muzyka: Tom 68 Nr 4 (2023)
- Marek Bebak, Marcin Mielczewski, Koncerty wokalno-instrumentalne / Vocal-instrumental concertos, wyd. / ed. Barbara Przybyszewska-Jarmińska, t. / vols. II/1–II/2, Warszawa 2018–2019 , Muzyka: Tom 65 Nr 1 (2020)
- Marek Bebak, Karmelitańskie kapele w Rozdole i Horodyszczu w XVIII wieku , Muzyka: Tom 67 Nr 3 (2022)
- Marek Bebak, Antonio Chemotti, Polyphonic music ‘pro mortuis’ in Italy (1550–1650). An introduction, Lucca–Warszawa 2020 , Muzyka: Tom 66 Nr 1 (2021)
- Marek Bebak, Przekazy dzieł Franciszka Liliusa odnalezione w zbiorach polskich i obcych , Muzyka: Tom 62 Nr 2 (2017)