Spotkanie etyki i filmu w twórczości Krzysztofa Kieślowskiego
Abstrakt
Kulig pisze, że twórczość Kieślowskiego, zakorzeniona w polskim ponurym krajobrazie lat 70. i 80. XX w., dostarcza bogatego materiału do analizy relacji międzyludzkich w społeczeństwie pozbawionym prawa do decydowania o swoim losie. Kieślowskiego, reżysera filmów dokumentalnych i fabularnych, interesują przede wszystkim wzajemne relacje osobiste w procesie brania odpowiedzialności za siebie i bliskich. Otwarcie się na drugiego człowieka niesie ze sobą ryzyko utraty własnej intymnej przestrzeni, jest zawsze trudne i bolesne.
Słowa kluczowe:
Krzysztof Kieślowski, etyka, kino polskieBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Agnieszka Kuligkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska
Doktorantka (praca na temat filmów Krzysztofa Kieślowskiego) w Instytucie Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adam Mickiewicza w Zakładzie Badań nad Filmem i Kulturą Audiowizualną.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2000 Agnieszka Kulig

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.