O aktorstwie Zelwerowicza

Barbara Osterloff

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Polska)

Abstrakt

Sztuka aktorska Aleksandra Zelwerowicza wymyka się jednoznacznym definicjom. Próba podsumowania bogatego dorobku wybitnego artysty jest więc przedsięwzięciem trudnym i interesującym. Osterloff robi to znakomicie, ukazując życie i działalność artystyczną aktora jako nierozerwalny ciąg zdarzeń, historię człowieka, który całkowicie poświęcił się sztuce.



Słowa kluczowe:

Aleksander Zelwerowicz, biografia, aktorstwo

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-06-30

Cited By / Share

Osterloff, B. (2002) „O aktorstwie Zelwerowicza”, Kwartalnik Filmowy, (37-38), s. 268–281. doi: 10.36744/kf.4048.

Autorzy

Barbara Osterloff 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Polska

Krytyk i historyk teatru, wykłada w warsza­wskiej Akademii.Teatralnej im A. Zelwerowicza. Opracowała i wydała min.: Ale­ksander Zelwerowicz, O sztuce teatralnej. Artykuły - wspomnienia - wywiady z lat 1908-1954 (1993), Aleksander Zelwero­wicz - Listy (1999).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Barbara Osterloff

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.