Hamsun – antypsychologista. Kilka niekonwencjonalnych refleksji na temat „Głodu”

Knut Brynhildsvoll

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet w Oslo (Norwegia)

Abstrakt

Zapis referatu wygłoszonego na seminarium poświęconym Hamsunowi, w którym autor stara się uzasadnić swoją tezę, że Głód Hamsuna jest jednym z najbardziej znaczących tekstów, a być może w ogóle najważniejszym tekstem zarania modernizmu literackiego.



Słowa kluczowe:

Knut Hamsun, modernizm, antypsychologizm

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2002-12-31

Cited By / Share

Brynhildsvoll, K. (2002) „Hamsun – antypsychologista. Kilka niekonwencjonalnych refleksji na temat «Głodu»”, Kwartalnik Filmowy, (39-40), s. 236–243. doi: 10.36744/kf.3887.

Autorzy

Knut Brynhildsvoll 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet w Oslo Norwegia

Filozof i literatu­roznawca, wykładowca literatury norweskiej na uniwersytecie w Kolonii, współkieruje Centrum Ibsenena w Oslo. Autor licznych książek i pub­likacji z dziedziny literatury skandynawskiej m.in. Postmodernismen med tyngdepunkt på roman-og dramaforskning og moderne litteraturteori. Vitenskapelige monografier: Dokumentar-teater, Oslo 1973; Hans Henny Jahnn und Hen­rik Ibsen. Eine Studie zu Hans Henny Jahnns Roman „Perrudja”, Bonn 1982; Studien zum Werk und Werkeinfluss Henrik Ibsens, Leverku­sen 1988; Suit, sprell og Altmulig. Alte und neue Studien zu Knut Hamsuns antipsychologischer Romankunst, Frankfurt (Main) 1998.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2002 Knut Brynhildsvoll

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.