Zawrzeć w filmie siebie. Z Mikiem Figgisem rozmawia Maria Pudłowska

Maria Pudłowska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badaczka niezależna (Polska)

Abstrakt

Mike Figgis opowiada Marii Pudłowskiej o wielokierunkowości swojej twórczości (jest reżyserem, ale też muzykiem, fotografem, operatorem i autorem instalacji audiowizualnych), o rozwoju swojej kariery teatralnej i filmowej, o swoich autorytetach twórczych. Mówi też o tak kluczowej kwestii w jego pracy, jak technologia zapisu (na potrzeby swojego filmu Hotel Figgis zaprojektował specjalną kamerę, urządzenie „Fig Rig” stabilizujące obraz) i o zaletach kamery cyfrowej, która czyni medium filmowe bardziej demokratycznym.



Słowa kluczowe:

Mike Figgis, wywiad, Fig Rig

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2006-03-31

Cited By / Share

Pudłowska, M. (2006) „Zawrzeć w filmie siebie. Z Mikiem Figgisem rozmawia Maria Pudłowska”, Kwartalnik Filmowy, (53), s. 72–80. doi: 10.36744/kf.3504.

Autorzy

Maria Pudłowska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
badaczka niezależna Polska

Uczyła się w Warsza­wie, Budapeszcie i Wiedniu, studiowała produ­kcję filmową na University of Westminster w Londynie. Opublikowała artykuły i wywiady w „The Smoke” oraz „Film and TV Kamera”. Obe­cnie pracuje przy produkcji filmu Harry Potter and the Order of the Phoenix.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2006 Maria Pudłowska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.