Mit „muzykalnego Wiednia” w twórczości krytycznomuzycznej Stefanii Łobaczewskiej

Magdalena Dziadek


Uniwersytet Jagielloński (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-1409-7902


Abstrakt

This paper presents a body of press sources relating to the influence of the myth of ‘musical Vienna’ on Stefania Łobaczewska’s critical writings on music. The author reconstructs the origins of that myth and its impact on the mentality of the residents of Lwów (now Lviv, Ukraine), with whom Łobaczewska identified. Łobaczewska’s remarks on the idiom of Viennese music are interpreted within the context of her characteristic views on national ideology and on the racial foundations of musical creativity, and then within the context of her general vision of the past, present and future of music in Europe.



Pobierz


Opublikowane
2017-12-31

Cited By / Share

Dziadek, M. (2017). Mit „muzykalnego Wiednia” w twórczości krytycznomuzycznej Stefanii Łobaczewskiej . Muzyka, 62(4), 55–65. Pobrano z https://czasopisma.ispan.pl/index.php/m/article/view/1573

Autorzy

Magdalena Dziadek 

Uniwersytet Jagielloński Polska
https://orcid.org/0000-0002-1409-7902

Statystyki

Abstract views: 3
PDF downloads: 3


Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Magdalena Dziadek

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.

Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.