Wokół warszawskiego okresu życia i twórczości Władysława Żeleńskiego. Dokumenty epistolarne z lat 1873–1880

Opracowanie edytorskie i komentarz merytoryczny Grzegorz Zieziula

Grzegorz Zieziula


Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-8464-9592


Abstrakt

This study encompasses an edition of nine letters documenting the Warsaw period in the life and artistic career of Władysław Żeleński.
There are letters from Żeleński’s outgoing and incoming correspondence (to Bohumil Pazdírek, Julian łukaszewski and Władysław Górski), evidence of the epistolary polemic that he carried on with Józef Brzowski on the pages of Warsaw’s daily press, and letters sent by the composer’s first wife, the writer, columnist and educationist Wanda Żeleńska (née Grabowska; 1841–1904), to Władysław Górski and his wife Helena (née Rosen), and to Izabela Zbiegniewska.



Pobierz


Opublikowane
2017-12-31

Cited By / Share

Zieziula, G. (2017). Wokół warszawskiego okresu życia i twórczości Władysława Żeleńskiego. Dokumenty epistolarne z lat 1873–1880: Opracowanie edytorskie i komentarz merytoryczny Grzegorz Zieziula. Muzyka, 62(4), 93–110. Pobrano z https://czasopisma.ispan.pl/index.php/m/article/view/1575

Autorzy

Grzegorz Zieziula 

Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0001-8464-9592

Statystyki

Abstract views: 12
PDF downloads: 4


Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Grzegorz Zieziula

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.

Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.