'Polsko-rosyjskie spotkania w przestrzeni kultury muzycznej: XIX wiek i początek XX stulecia. Studia, szkice i materiały', ed. Renata Suchowiejko, Kraków 2022
Abstract
Book Review of: Polsko-rosyjskie spotkania w przestrzeni kultury muzycznej: XIX wiek i początek XX stulecia. Studia, szkice i materiały, ed. by Renata Suchowiejko, Kraków 2022
Keywords:
Polish-Russian cultural relationships, musical culture, nineteenth-century music, twentieth-century music, Polish music, Russian musicReferences
Bolesławska-Lewandowska, Beata, Jolanta Guzy-Pasiak, red. Muzyka polska za granicą. T. 1, Twórcy – źródła – archiwa. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2017.
Google Scholar
Bolesławska-Lewandowska, Beata, Jolanta Guzy-Pasiak, red. Muzyka polska za granicą. T. 2, Między Warszawą a Paryżem (1918–1939). Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2019.
Google Scholar
Bolesławska-Lewandowska, Beata, Jolanta Guzy-Pasiak, red. Muzyka polska za granicą. T. 3, „American Dream”. Polscy twórcy za oceanem. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2020.
Google Scholar
J. Mackenzie, Pierce. Muzyka polska za granicą, red. Beata Bolesławska-Lewandowska i Jolanta Guzy-Pasiak, t. 1–3, Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2017–2020. Muzyka 67, nr 1 (2022):165-169. DOI: https://doi.org/10.36744/m.1185.
DOI: https://doi.org/10.36744/m.1185
Google Scholar
Zduniak, Maria. Muzyka i muzycy polscy w dziewiętnastowiecznym Wrocławiu. Wrocław: Polska Akademia Nauk – Oddział we Wrocławiu, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1984.
Google Scholar
Statistics
Abstract views: 152PDF downloads: 116
License
Copyright (c) 2022 Barbara Literska

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The author grants the publisher a royalty-free nonexclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Muzyka, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in "Muzyka" should it be published or used again (download licence agreement). By submitting an article the author agrees to make it available under CC BY 4.0 license.
Articles from 2018/1 to 2022/3 were published under a Creative Commons license CC BY-NC-ND 4.0. During this period the authors granted the publisher a royalty-free nonexclusive license (CC BY-ND 4.0) to use their article in "Muzyka", retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.
Most read articles by the same author(s)
- Barbara Literska, Raoul Mader’s opera 'Der weisse Adler' as an example of transcriptions of Fryderyk Chopin’s works related to Polish national liberation themes , Muzyka: Vol. 64 No. 3 (2019)
- Barbara Literska, Krzysztof Bilica, Etiudy Chopina w Jego „jednym sposobie” z perspektywy dźwięków węzłowych i figur migotliwych, Kraków 2022 , Muzyka: Vol. 68 No. 3 (2023)
- Barbara Literska, Tradycje śląskiej kultury muzycznej. T. XIII. Red. naukowa Andrzej Wolański i zespół. Wrocław 2015 , Muzyka: Vol. 61 No. 4 (2016)