Geistlicher Gesang in der Reformationszeit. Lieder und Gesangbücher in der Oberlausitz, in Böhmen und Niederschlesien, ed. Dietrich Meyer, Dresden 2019
Antonio Chemotti
Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-8279-7265
Abstrakt
Recenzja książki: Geistlicher Gesang in der Reformationszeit. Lieder und Gesangbücher in der Oberlausitz, in Böhmen und Niederschlesien, red. Dietrich Meyer, Dresden 2019
Słowa kluczowe:
hymny (Kirchenlieder), wydania hymnów, Górne Łużyce, Dolny Śląsk, Czechy, Reformacja, Europa Środkowa, Europa WschodniaBibliografia
Chemotti, Antonio. The Hymnbook of Valentin Triller (Wrocław 1555). Musical Past and Regionalism in Early Modern Silesia. Warsaw: Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, 2020.
Google Scholar
Ein New Geseng buchlen (Jungbunzlau: n.n., 1531), RISM B/8 1531-02.
Google Scholar
Ein Schlesich singebüchlein (Wrocław: Crispin Scharffenberg, 1555). RISM B/8 1555-07.
Google Scholar
Eyn Gesang Buchlien geystlicher Gesenge (Wrocław: Adam Dyon, 1525). RISM B/8 1525-04.
Google Scholar
Mańko-Matysiak, Anna. Eyn gesang Buchlein Geystlicher gesēge Psalmē ... das älteste Gesangbuch Schlesien – Breslau 1525. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2004.
Google Scholar
https://www.akademie-herrnhut.de, accessed 1 October 2020.
Google Scholar
Autorzy
Antonio ChemottiInstytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0002-8279-7265
Statystyki
Abstract views: 256PDF downloads: 180
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Antonio Chemotti
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Antonio Chemotti, Zapisywanie nazwisk w książkach muzycznych. Studia przypadków z kolekcji Viadriny w Gabinecie Zbiorów Muzycznych Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie , Muzyka: Tom 69 Nr 2 (2024)
- Antonio Chemotti, Das Sonett und die Musik: Poetiken, Konjunkturen, Transformationen, Reflexionen, eds. Sara Springfeld, Norbert Greiner, and Silke Leopold, Heidelberg 2016 , Muzyka: Tom 65 Nr 1 (2020)
- Antonio Chemotti, Renaissance music in the Slavic World, eds. Marco Gurrieri, Vasco Zara, Turnhout 2019 , Muzyka: Tom 66 Nr 1 (2021)