Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/K. Borek(?): „Missa mater matris”. P. Certon: „Missa le temps qui court”, wyd. E. Zwolińska, Kraków 2016; Tomasz z Szadka: dwie msze z rękopisu Kk I.1. i motet, wyd. P. Poźniak, Kraków 2016
Tomasz Jasiński
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-5916-6254
Abstrakt
Recenzja dwóch edycji: "Dwie msze ad imitationem z rękopisu Kk I.1. Josquin des Prez/Krzysztof Borek(?): Missa mater matris. Pierre Certon: Missa le temps qui court", wyd. Elżbieta Zwolińska, Kraków 2016; "Tomasz z Szadka: dwie msze z rękopisu Kk I.1. i motet", wyd. Piotr Poźniak, Kraków 2016.
Słowa kluczowe:
Josquin des Prez, Krzysztof Borek, Tomasz z Szadka, missa, edycje muzyczneAutorzy
Tomasz JasińskiUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Polska
https://orcid.org/0000-0002-5916-6254
Statystyki
Abstract views: 230PDF downloads: 158
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Muzyka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Jasiński, Anna Ryszka-Komarnicka, „Księga Judyty” w oratoriach włoskich epoki baroku, Warszawa 2017 , Muzyka: Tom 65 Nr 1 (2020)
- Tomasz Jasiński, Beztekstowy przekaz anonimowego „Psalmu Dawida” w tabulaturze organowej z Kroż. Rekonstrukcja warstwy słownej i próba atrybucji , Muzyka: Tom 66 Nr 3 (2021)
- Tomasz Jasiński, Zofia Dobrzańska-Fabiańska, Spór o rolę „modus” i „tonalité” w sztuce kompozycji XVI i początku XVII wieku, Kraków 2013 , Muzyka: Tom 63 Nr 3 (2018)
- Tomasz Jasiński, Rekonstrukcja warstwy słownej pieśni „Słuchaj, co żywo” zapisanej w tabulaturze organowej z Kroż , Muzyka: Tom 66 Nr 1 (2021)