„Polsko-rosyjskie spotkania w przestrzeni kultury muzycznej: XIX wiek i początek XX stulecia. Studia, szkice i materiały”, red. Renata Suchowiejko, Kraków 2022
Abstrakt
Recenzja książki: Polsko-rosyjskie spotkania w przestrzeni kultury muzycznej: XIX wiek i początek XX stulecia. Studia, szkice i materiały, red. Renata Suchowiejko, Kraków 2022
Słowa kluczowe:
polsko-rosyjski związki kulturalne, kultura muzyczna, muzyka XIX wieku, muzyka XX wieku, muzyka polska, muzyka rosyjskaBibliografia
Bolesławska-Lewandowska, Beata, Jolanta Guzy-Pasiak, red. Muzyka polska za granicą. T. 1, Twórcy – źródła – archiwa. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2017.
Google Scholar
Bolesławska-Lewandowska, Beata, Jolanta Guzy-Pasiak, red. Muzyka polska za granicą. T. 2, Między Warszawą a Paryżem (1918–1939). Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2019.
Google Scholar
Bolesławska-Lewandowska, Beata, Jolanta Guzy-Pasiak, red. Muzyka polska za granicą. T. 3, „American Dream”. Polscy twórcy za oceanem. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2020.
Google Scholar
J. Mackenzie, Pierce. Muzyka polska za granicą, red. Beata Bolesławska-Lewandowska i Jolanta Guzy-Pasiak, t. 1–3, Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2017–2020. Muzyka 67, nr 1 (2022):165-169. DOI: https://doi.org/10.36744/m.1185.
DOI: https://doi.org/10.36744/m.1185
Google Scholar
Zduniak, Maria. Muzyka i muzycy polscy w dziewiętnastowiecznym Wrocławiu. Wrocław: Polska Akademia Nauk – Oddział we Wrocławiu, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1984.
Google Scholar
Statystyki
Abstract views: 152PDF downloads: 116
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Barbara Literska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Literska, Opera „Der Weisse Adler” Raoula Madera jako przykład transkrypcji muzyki Fryderyka Chopina uwikłanej w polską tematykę narodowowyzwoleńczą , Muzyka: Tom 64 Nr 3 (2019)
- Barbara Literska, Krzysztof Bilica, Etiudy Chopina w Jego „jednym sposobie” z perspektywy dźwięków węzłowych i figur migotliwych, Kraków 2022 , Muzyka: Tom 68 Nr 3 (2023)
- Barbara Literska, Tradycje śląskiej kultury muzycznej. T. XIII. Red. naukowa Andrzej Wolański i zespół. Wrocław 2015 , Muzyka: Tom 61 Nr 4 (2016)