Marek Bebak, „Franciszek Lilius. Życie i twórczość na tle epoki”, Kraków 2018
Barbara Przybyszewska-Jarmińska
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-9625-7366
Abstrakt
Recenzja książki: Marek Bebak, Franciszek Lilius. Życie i twórczość na tle epoki, Kraków 2018
Słowa kluczowe:
Franciszek Lilius, Francesco Gigli, muzyka religijna, XVII-wieczna muzyka, polsko-włoskie związki muzyczneBibliografia
Bebak, Marek, red. Franciszek Lilius, Opera omnia I: Missae. Kraków: Musica Iagellonica, 2016 (= Sub Sole Sarmatiae 27).
Google Scholar
Bebak, Marek, red. Franciszek Lilius, Opera omnia II: Motetti, Concerti, Aria e Toccata. Kraków: Musica Iagellonica, 2016 (= Sub Sole Sarmatiae 28).
Google Scholar
Bebak, Marek. „Życie i działalność skryptorska Macieja Arnulfa A. Miskiewicza. Repertuar kolegium rorantystów wawelskich w latach 1660–1682”. Muzyka 58, nr 2 (2013): 19–40.
Google Scholar
Cametti, Alberto. „Girolamo Frescobaldi in Roma. 1604–1643”. Rivista Musicale Italiana 15 (1908): 702–52.
Google Scholar
Przybyszewska-Jarmińska, Barbara. „Ave florum flos Hyacinthe Marcina Mielczewskiego. Problemy z rekonstrukcją oryginalnego kształtu kompozycji zachowanej z tekstem niemieckojęzycznej kontrafaktury”. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio L Artes, 1 (2003): 109–127.
Google Scholar
Przybyszewska-Jarmińska, Barbara. „Informacje ze źródeł augustiańskich o życiu muzycznym w warszawskim kościele św. Marcina w XVII wieku oraz o działających w tym czasie muzykach królewskich”. Muzyka 65, nr 2 (2020): 25–61.
DOI: https://doi.org/10.36744/m.446
Google Scholar
Przybyszewska-Jarmińska, Barbara. Muzyka pod patronatem polskich Wazów. Marcin Mielczewski, Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2011.
Google Scholar
Szweykowski, Zygmunt M., red. Lilius, Missa brevissima. Kraków: PWM, 1989 (= Źródła do Historii Muzyki Polskiej 31).
Google Scholar
Walter-Mazur, Magdalena. Figurą i fraktem. Kultura muzyczna polskich benedyktynek w XVII i XVIII wieku. Poznań: Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, 2014
Google Scholar
Autorzy
Barbara Przybyszewska-JarmińskaInstytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0002-9625-7366
Statystyki
Abstract views: 218PDF downloads: 155
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Barbara Przybyszewska-Jarmińska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Leszek Jarmiński, Hymn „Omni die dic Mariae” w kontekście zabiegów z początków XVII wieku o kanonizację Kazimierza Jagiellończyka , Muzyka: Tom 67 Nr 3 (2022)
- Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Informacje ze źródeł augustiańskich o życiu muzycznym w warszawskim kościele św. Marcina w XVII wieku oraz o działających w tym czasie muzykach królewskich , Muzyka: Tom 65 Nr 2 (2020)
- Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Tradycje śląskiej kultury muzycznej, t. XIV, cz. 1–2, red. Anna Granat-Janki i zespół, Wrocław 2017 , Muzyka: Tom 63 Nr 3 (2018)
- Barbara Przybyszewska-Jarmińska, Jerzy Morawski (9 IX 1932–26 II 2023) , Muzyka: Tom 69 Nr 1 (2024)