Granice muzyki – granice wolności. Wokół konferencji kompozytorów i krytyków muzycznych w Łagowie Lubuskim w 1949 roku, red. Krzysztof Brzechczyn, Rafał Ciesielski, Poznań–Warszawa 2021
Abstrakt
Recenzja książki konferencyjnej 48 Konferencji Muzykologicznej Związku Kompozytorów Polskich „Granice wolności”, Łagów 2019. Omawiana publikacja złożona jest z osiemnastu tekstów oraz zapisu dyskusji panelowej, która odbyła się podczas konferencji.
Słowa kluczowe:
Łagów, socrealizm, muzyka polska w czasach komunizmuBibliografia
b.n.a., „«Antysemityzm muzyczny»”, Kurier Poznański 32, nr 454A (1937): 3.
Google Scholar
Drzewiecki, Zbigniew. „Współczesny styl wykonawczy dzieł Chopina”. Rocznik Chopinowski 1 (1956).
Google Scholar
http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/7011, dostęp 10 VII 2023.
Google Scholar
Lissa, Zofia. „O społecznym znaczeniu muzyki w historii ludzkości”, Przegląd Społeczny 4, nr 4 (1930): 128–133 oraz 4,nr 5 (1930): 180–186.
Google Scholar
Lissa, Zofia. „Problem rasy w muzyce”, Muzyka 11, nr 3 (1934): 108.
Google Scholar
Lissa, Zofia. „Spotkanie z Leonem Schillerem w roku 1936”, Pamiętnik Teatralny 15/16, nr 3/4 (1955): 480.
Google Scholar
Młodziejewski, Jerzy. „Dziesięć lat poznańskiej Filharmonii”. Kronika Miasta Poznania 25, nr 3/4 (1957): 88.
Google Scholar
Nepelski, Karol: Oświadczenie, https://glissando.pl/aktualnosci/oswiadczenie-karol-nepelski/, dostęp 10 X 2023.
Google Scholar
Nikolska, Irina. Muzyka to nie tylko dźwięki. Rozmowy z Witoldem Lutosławskim, Kraków: Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2003.
Google Scholar
Tuchowski, Andrzej. „Chopin, polska kultura narodowa a kwestia «czystości rasy»: głos Zofii Lissy w debacie wokół kwestii rasowych w latach 1930”, Polski Rocznik Muzykologiczny 19 (2021): 90–103.
DOI: https://doi.org/10.2478/prm-2021-0001
Google Scholar
Tuchowski, Andrzej. Nacjonalizm, szowinizm, rasizm a europejska refleksja o muzyce i twórczość kompozytorska okresu międzywojennego, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2015.
Google Scholar
Statystyki
Abstract views: 174PDF downloads: 93
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Sławomir Wieczorek
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Sławomir Wieczorek, O historii Opery Robotniczej w Krakowie (1954–1957) , Muzyka: Tom 65 Nr 3 (2020)
- Sławomir Wieczorek, Antyschaefferyzmy. O wybranych postawach krytycznych wobec myśli i twórczości Bogusława Schaeffera z lat 1956–1976 , Muzyka: Tom 66 Nr 4 (2021)
- Sławomir Wieczorek, J. Katarzyna Dadak-Kozicka, Obrońcy dobra powierzonego. Związek Kompozytorów Polskich 1945–48, Warszawa 2018 , Muzyka: Tom 65 Nr 1 (2020)