Odnalezione przez ekipę KZSP ikony z supraskiego ikonostasu cerkwi pw. Zwiastowania NMP zakupione przez Muzeum Ikon w Supraślu. Otwarcie nowej ekspozycji
Ewa Zalewska
Muzeum Ikon, Supraśl (Polska)
Zbigniew Michalczyk
zbigniew.michalczyk@onet.plInstytut Sztuki PAN, Warszawa (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-4820-4745
Abstrakt
Relacja z otwarcia 6 grudnia 2019 r w Muzeum Ikon w Supraślu ekspozycji stałej w Sali Podlasie pt. Ikony-relikty podlaskich Świątyń. Uroczystość została zorganizowana w ramach obchodów jubileuszu 70-lecia Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, którego Muzeum Ikon jest oddziałem.
Instytucje finansujące
Słowa kluczowe:
Ikony, Muzeum Ikon, Supraśl, cerkiew Zwiastowania NMPBibliografia
Katalog zabytków sztuki w Polsce, seria nowa, t. 12, Województwo podlaskie (białostockie), z. 3, Powiat białostocki, red. Marcin Zgliński, Katarzyna Kolendo-Korczak, Oprac. Katarzyna Kolendo-Korczak, Zbigniew Michalczyk, Anna Oleńska, Dorota Piramidowicz, Katarzyna Uchowicz, Marcin Zgliński, Warszawa 2016, s. XLIX, 200, 252, il. 986-989; por.
Google Scholar
Kolendo-Korczak, Katarzyna, Michalczyk, Zbigniew, Zgliński, Marcin, W sprawie odnalezienia w Topilcu reliktów ikonostasu cerkwi Zwiastowania NMP w Supraślu, Biuletyn Historii Sztuki, LXXX: 2018, nr 2, s. 401-405.
Google Scholar
Autorzy
Ewa ZalewskaMuzeum Ikon, Supraśl Polska
Autorzy
Zbigniew Michalczykzbigniew.michalczyk@onet.pl
Instytut Sztuki PAN, Warszawa Polska
https://orcid.org/0000-0002-4820-4745
Statystyki
Abstract views: 391PDF downloads: 0
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Piotr Jamski, Zbigniew Michalczyk, Jan Nowicki, Ikonostas z XVII wieku w cerkwi św. Jana Teologa w Nowoberezowie – odkrycie zespołu Katalogu Zabytków Sztuki w Polsce , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 85 Nr 3 (2023)
- Katarzyna Kolendo-Korczak, Zbigniew Michalczyk, Marcin Zgliński, Odpowiedź na uwagi pani dr Krystyny Staweckiej , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 81 Nr 2 (2019)
- Ewa Zalewska, Oświadczenie , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 81 Nr 2 (2019)
- Zbigniew Michalczyk, Smuglewiczowie, Józef Sierakowski i inni. Refleksje po lekturze katalogu rysunków szkoły polskiej (autorzy na literę S) w Gabinecie Rycin Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, w opracowaniu Małgorzaty Biłozór-Salwy , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 84 Nr 3 (2022)