Odpowiedź na uwagi pani dr Krystyny Staweckiej

Katarzyna Kolendo-Korczak


Instytut Sztuki PAN, Warszawa (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-8523-576X

Zbigniew Michalczyk


Instytut Sztuki PAN, Warszawa (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-4820-4745

Marcin Zgliński

marcin.zglinski@ispan.pl
Instytut Sztuki PAN, Warszawa (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-0662-5306

Abstrakt

Polemika z Krystyną Stawecką na temat tekstu zamieszczonego w Biuletynie Historii Sztuki. Autorzy stwierdzają w niej brak odpowiedzi na najważniejszy zarzut: brak naukowej rzetelności dwóch artykułów Autorki (z 2017 r.), w których wzmiankuje ona ikony Prorok Aaron i Michał Archanioł z drzwi diakońskich ikonostasu cerkwi pw. Zwiastowania NMP w Supraślu w których przemilczała ich odnalezienie w cerkwi cmentarnej w Topilcu przez zespół Katalogu Zabytków Sztuki w Polsce i ich publikacje w tym wydawnictwie w roku 2016

Instytucje finansujące

Instytut Sztuki PAN

Słowa kluczowe:

Cerkiew Zwiastowania NMP, Supraśl, ikonostas, Prorok Aaron, Michał Archanioł

Pobierz


Opublikowane
2019-06-30

Cited By / Share

Kolendo-Korczak, K., Michalczyk, Z., & Zgliński, M. (2019). Odpowiedź na uwagi pani dr Krystyny Staweckiej. Biuletyn Historii Sztuki, 81(2), 338. https://doi.org/10.36744/bhs.321

Autorzy

Katarzyna Kolendo-Korczak 

Instytut Sztuki PAN, Warszawa Polska
https://orcid.org/0000-0002-8523-576X

Autorzy

Zbigniew Michalczyk 

Instytut Sztuki PAN, Warszawa Polska
https://orcid.org/0000-0002-4820-4745

Autorzy

Marcin Zgliński 
marcin.zglinski@ispan.pl
Instytut Sztuki PAN, Warszawa Polska
https://orcid.org/0000-0002-0662-5306

Statystyki

Abstract views: 677
PDF downloads: 0


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję  CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.