Jerzy Gadomski (1934-2015)

Dobrosława Horzela

horzela@poczta.fm
Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków (Polska)
http://orcid.org/0000-0002-7040-4030

Marek Walczak


Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków (Polska)
http://orcid.org/0000-0003-4649-8521

Instytucje finansujące

Instytut Sztuki PAN


Słowa kluczowe:

Jerzy Gadomski

Brykowski Ryszard, Uwagi o konstrukcji, etapach budowy i konserwacji gotyckiego, drewnianego kościoła w Haczowie, Ochrona Zabytków, XIX:1966, nr 1.
  Google Scholar

Brykowski Ryszard, Drewniana architektura kościelna w Małopolsce XV wieku, Wrocław 1981.
  Google Scholar

Chrzanowski Tadeusz, Kornecki Marian, Zabytki plastyki gotyckiej w diecezji przemyskiej, Nasza Przeszłość, 1976, t. XLVI.
  Google Scholar

Crossley Paul, Gothic Architecture in the Reign of Casimir the Great. Church Architecture in Lesser Poland 1320-1380, Kraków 1985 (Biblioteka Wawelska, t. 7).
  Google Scholar

Dobbe Martina, Fotografie als theoretisches Objekt: Bildwissenschaft-Medienästhetik-Kunstgeschichte, München 2007.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783846744468   Google Scholar

Frazik Józef Tomasz, Ze studiów nad warsztatem architekta i budowniczych w średniowieczu, Kraków 1990.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Herkules, Dawid i manipulacja, Studia Waweliana, 1994, t. 3.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, List do redakcji (w sprawie malowideł w Haczowie), Biuletyn Historii Sztuki, XX:1958, nr 3-4.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Moja historia sztuki, Modus. Prace z historii sztuki, 2015, t. 15.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, O początkach malarstwa krakowskiego w epoce gotyku, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Historii Sztuki, X:1977, nr 14.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Pozostałości późnogotyckich malowideł na deskach stropu drewnianego kościoła w Haczowie i zagadnienie ich ekspozycji, Rzeszowska Teka Konserwatorska, 2002, nr 3-4.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Z zagadnień atrybucji krakowskiego malarstwa tablicowego XV w. na przykładzie dzieł z lat 1460-1475, [w:] Symbolae Historiae Artium. Studia z historii sztuki Lechowi Kalinowskiemu dedykowane, Warszawa 1986.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Znaki kamieniarskie w Polsce od roku 1100 do połowy XIII wieku, Folia Historiae Artium, 1966, t. 3.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Croquis: niezupełnie ciągły zbiór szkiców o ludziach, rzeczach, wydarzeniach, Kraków 2014.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Funkcja kościołów fundacji Kazimierza Wielkiego w świetle heraldycznej rzeźby architektonicznej, [w:] Funkcja dzieła sztuki. Materiały Sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Szczecin, listopad 1970, Warszawa 1972.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Gadomski Stanisław, Odkrycie gotyckiej polichromii w kościele parafialnym w Haczowie, Biuletyn Historii Sztuki, XIX:1957, nr 2.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Gotyckie malarstwo tablicowe Małopolski 1460-1500, Warszawa 1988.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Imagines Beatae Mariae Virginis Gratiosae. Małopolski typ Hodegetrii z XV wieku, Folia Historiae Artium, 1986, t. 22
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Jan Wielki. Krakowski malarz z drugiej połowy wieku XV, Kraków 2005 (Ars Vetus et Nova, t. 17).
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, O włoskim pochodzeniu wzoru małopolskich Hodegetrii z wieku XV, Folia Historiae Artium, Seria Nowa, 1998, t. 4.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Późnogotyckie retabulum ołtarza głównego w Krakowie na Wawelu, Kraków 2001 (Ars Vetus et Nova, t. 3)
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Późnoromańska dekoracja malarska w refektarzu klasztoru Cystersów w Wąchocku, Folia Historiae Artium, 1972, t. 8.
  Google Scholar

Gadomski Jerzy, Sale gotyckie w domu przy Rynku Głównym 17 w Krakowie i ich dekoracja rzeźbiarska, [w:] Sztuka i ideologia XIV wieku. Materiały sympozjum Komitetu Nauk o Sztuce Polskiej Akademii Nauk, Warszawa, 29 i 30 listopada 1973 r., red. Piotr Skubiszewski, Warszawa 1975.
  Google Scholar

Hodegetrie krakowskie 1450-1490, red. Małgorzata Schuster-Gawłowska, Marta Lempart-Geratowska, Kraków 2017.
  Google Scholar

Jarosławiecka Maria, O rzeźbach dekoracyjnych katedry wrocławskiej, Prace Komisji Historii Sztuki, 1930, t. 4.
  Google Scholar

Kaczmarczyk Zdzisław, Monarchia Kazimierza Wielkiego. Organizacja Kościoła, sztuka i nauka, Poznań 1947.
  Google Scholar

Łopatkiewicz Piotr, Drewniany kościół w Haczowie. Pomnik światowego dziedzictwa kultury, Krosno 2014.
  Google Scholar

Małkiewicz Adam, Jerzy Gadomski (1934-2015), Folia Historiae Artium, Seria Nowa, 2016, t. 14.
  Google Scholar

Misiąg-Bocheńska Anna, Ze studiów nad gotycką rzeźbą architektoniczną w Polsce, Biuletyn Historii Sztuki i Kultury, III: 1935, z. 3.
  Google Scholar

Misiążanka Anna, Kilka uwag o grobowcu Łokietka, Przegląd Powszechny, 184:1929, nr 550.
  Google Scholar

Prolegomena do badań nad obrazami Hodegetrii typu krakowskiego, red. Jerzy Gadomski, Kraków 2004
  Google Scholar

Starzyński Juliusz, Walicki Michał, Rzeźba architektoniczna w Polsce wieków średnich, Warszawa 1931.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2019-03-31

Cited By / Share

Horzela, D., & Walczak, M. (2019). Jerzy Gadomski (1934-2015) . Biuletyn Historii Sztuki, 81(1), 157–172. https://doi.org/10.36744/bhs.108

Autorzy

Dobrosława Horzela 
horzela@poczta.fm
Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków Polska
http://orcid.org/0000-0002-7040-4030

Autorzy

Marek Walczak 

Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków Polska
http://orcid.org/0000-0003-4649-8521

Statystyki

Abstract views: 461
PDF downloads: 0


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.