Vladimír Maňas, Nicolaus Zangius: hudebník přelomu 16. a 17. století. Na stopě neznámému, Brno 2020
Abstrakt
Recenzja ksiązki: Vladimír Maňas, Nicolaus Zangius: hudebník přelomu 16. a 17. století. Na stopě neznámému, Brno 2020
Słowa kluczowe:
muzyka XVI i XVII wieku, muzyka niemieckaBibliografia
Blankenburg, Walter and Dorothea Schröder. ‘D. Zangius [Zange], Nikolaus’. In: Grove Music Online, https://www-1oxfordmusiconline-1com -100008c9k1f96.han.buw.uw.edu.pl/grovemusic/ view/10.1093/gmo/9781561592630.001.0001/ omo-9781561592630-e-0000030834.
Google Scholar
Maňas, Vladimír. ‘«... viell fürsten halten ein Musica». Musik und Musiker am Hofe der Fürsten von Liechtenstein im 17. Jahrhundert’. Studia historica Brunensia 64, no. 1 (2017): 189–215
DOI: https://doi.org/10.5817/SHB2017-1-8
Google Scholar
Maňas, Vladimír. ‘Dějiny a konfesní proměny holešovské farnosti do poloviny 19. Století’. In: Holešov. Město ve spirálách času, 377–404. Zdeněk Fišer, ed. Brno: Muzejní a vlastivědná společnost v Brně, 2018.
Google Scholar
Maňas, Vladimír. ‘Dobový soupis motet Nicolause Zangia z roku 1608 a jeho souvislosti’. Opus musicum 48, no. 1 (2016): 6–21.
Google Scholar
Maňas, Vladimír. ‘Hudební inventáře farního kostela v Jablonném v Podještědí (1664 a 1715)’. Opus musicum 49, no. 6 (2017): 29–39
Google Scholar
Sachs, Hans. Nikolaus Zange’s weltliche Lieder. Doctoral dissertation. Universität Wien, 1934.
Google Scholar
Sutkowski, Adam and Alina Osostowicz-Sutkowska, eds. The Pelplin Tablature. A Thematic Catalogue. Graz–Warszawa: Akademische Druck- u. Verlagsanstalt, Polish Scientific Publishers, 1963 (= Antiquitates Musicae in Polonia 1).
Google Scholar
Szelest, Marcin, ed. Tabulaturae Braunsbergenses-Olivenses. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2021 (= Fontes Musicae in Polonia, C/XXV).
Google Scholar
Traub, Andreas and Eberhard Stiefel. ‘Zängel, Narcissus’. In: MGG Online. Laurenz Lütteken, ed. https://www.mgg-online.com/mgg/stable/21484.
Google Scholar
Statystyki
Abstract views: 149PDF downloads: 121
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Sonia Rzepka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.