Antonio Chemotti, The Hymnbook of Valentin Triller (Wrocław 1555). Musical Past and Regionalism in Early Modern Silesia, Warsaw 2020
Erika Supria Honisch
Stone Brook University (Stany Zjednoczone)
https://orcid.org/0000-0001-8448-0723
Abstrakt
Recenzja książki: Antonio Chemotti, The Hymnbook of Valentin Triller (Wroclaw 1555). Musical Past and Regionalism in Early Modern Silesia, Warsaw 2020
Słowa kluczowe:
Valentin Triller, hymny, hymnały, Śląsk, muzyka religijna, muzyka luterańska, hymnografiaBibliografia
Primary Sources
Google Scholar
Amman, Jost. Panoplia omnium illiberalium mechanicarum aut sedentariarum artium genera continens. Frankfurt: Georgius Corvinus, 1568); available online at https://luna.folger.edu/luna/servlet/detail/FOLGERCM1~6~6~637795~142616:Panoplia-omnium-illiberalium-mechan.
Google Scholar
Collaert, Jan. Nova reperta. Antwerp: Philips Galle, ca. 1600.
Google Scholar
Klug, Joseph. Geystliche Lieder. Wittenberg, 1529.
Google Scholar
Luther, Martin. Geystliche Lieder. Wittenberg: Valentin Bapst (Erben), 1545.
Google Scholar
Walter, Johann. Eyn geystlich Gesangk Buchleyn. Wittenberg, 1524.
Google Scholar
Weston, Elizabeth. Parthenicon. Prague: Sessius, ca. 1606.
Google Scholar
Secondary Sources
Google Scholar
Ameln, Konrad. 'Valentin Trillers Bekenntnis.' Jahrbuch für Liturgik und Hymnologie 16 (1971): 163–69.
Google Scholar
Atkinson, Niall. The Noisy Renaissance: Sound, Architecture, and Florentine Urban Life. University Park: Penn State University Press, 2016.
DOI: https://doi.org/10.1515/9780271077833
Google Scholar
Beckerman, Michael. 'What Kind of Historical Document is a Musical Score? A Meditation in Ten Parts on Klein’s Trio.' The Orel Foundation: Rediscovering Suppressed Musical Treasures of the Twentieth Century, http://orelfoundation.org/journal/journalArticle/what_kind_of_historical_document_is_a_musical_score.
Google Scholar
Cheney, Donald and Brenda M. Hosington, trans. Elizabeth Jane Weston: Collected Writings. Toronto: University of Toronto Press, 2000.
Google Scholar
Chemotti, Antonio, ed. The Polyphonic Hymns of Valentin Triller’s Ein Schlesich singebüchlein (Wrocław 1555). Warsaw: Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, 2019. https://epub.uni-regensburg.de/38328/(urn:nbn:de:bvb:355-epub-383281; DOI: 10.5283/epub.38328).
Google Scholar
Dillon, Emma. The Sense of Sound: Musical Meaning in France, 1260–1330. Oxford and New York: Oxford University Press, 2012.
DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199732951.001.0001
Google Scholar
Eberlein, Hellmut. 'Valentin Triller und sein schlesisches Singebüchlein.' Jahrbuch für schlesische Kirche und Kirchengeschichte 34 (1955): 48–58.
Google Scholar
Fisher, Alexander. Music, Piety, and Propaganda: The Soundscapes of Counter-Reformation Bavaria. Oxford and New York, 2014.
DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199764648.001.0001
Google Scholar
Megill, Allan. Historical Knowledge, Historical Error: A Contemporary Guide to Practice. Chicago: University of Chicago Press, 2007.
Google Scholar
Van Orden, Kate, ed. Music and the Cultures of Print. New York and London: Garland, 2000.
Google Scholar
Wilbourne, Emily and Suzanne Cusick. Acoustemologies in Contact: Sounding Objects and Modes of Listening in Early Modernity. Cambridge, UK: Open Book Publishers, 2021. https://doi.org/10.11647/OBP.0226.
DOI: https://doi.org/10.11647/obp.0226
Google Scholar
Autorzy
Erika Supria HonischStone Brook University Stany Zjednoczone
https://orcid.org/0000-0001-8448-0723
Statystyki
Abstract views: 315PDF downloads: 156
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Erika Supria Honisch
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.