Chór Akademicki studentów Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie w okresie dwudziestolecia międzywojennego
Patryk Tomaszewski
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-2333-9256
Abstrakt
Celem niniejszego komunikatu jest przedstawienie działalności Akademickiego Chóru Studenckiego Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie, ze szczególnym uwzględnieniem jego rozwoju i trudności, z jakimi borykał się w latach 1924-1938. Tekst dostarcza więcej szczegółów dotyczących chóru, odnalezionych głównie w archiwach niedostępnych dla Marii Ankudowicz-Bieńkowskiej, autorki monografii Polskie życie muzyczne w Wilnie lat II Rzeczypospolitej, wydanej w Olsztynie w 1997 r., oraz artykułu Środowisko muzyczne USB, w: Wilno i świat. Dzieje środowiska intelektualnego, t. II (Białystok 2002). Przez cały okres swojego istnienia Akademicki Chór Studencki Uniwersytetu Stefana Batorego borykał się z malejącą liczbą członków i trudnościami finansowymi, spowodowanymi utratą kontaktu z chórem przez niektórych śpiewaków po ukończeniu studiów. Niemniej jednak, pomimo stosunkowo skromnego potencjału, chór występował podczas najważniejszych wydarzeń w roku akademickim.
Autorzy
Patryk TomaszewskiUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Polska
https://orcid.org/0000-0002-2333-9256
Statystyki
Abstract views: 41PDF downloads: 30
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Patryk Tomaszewski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.