Zur Musik in Österreich von 1564 bis 1740, Eds. Klaus Aringer, Bernhard Rainer, Graz 2022
Raphaela Beroun
Uniwersytet Wiedeński (Austria)
Abstrakt
Recenzja książki:
Zur Musik in Österreich von 1564 bis 1740, red. Klaus Aringer, Bernhard Rainer. Graz 2022 Leykam
Słowa kluczowe:
muzyka w Austrii, muzyka XVI wieku, muzyka XVII wieku, muzyka XVIII wieku, Habsburgowie, transfer muzyczny, Johann Joseph FuxBibliografia
Flotzinger, Rudolf. “Akute Änderungen von Perspektiven auf unsere Musik,” in Zur Musik in Österreich von 1564 bis 1740, eds. Klaus Aringer and Bernhard Rainer, 11–24. Graz: Leykam Verlag, 2022.
Google Scholar
Grassl, Markus. “Instrumentalisten und Instrumentalmusik am kaiserlichen Hof von 1527–1612. Fakten – Hypothesen – Fragen,” in Die Wiener Hofmusikkapelle III. Gibt es einen Stil der Hofmusikkapelle?, eds. Theophil Antonicek, Elisabeth Th. Hilscher and Hartmut Krones, 109–148. Cologne: Böhlau Verlag, 2011.
DOI: https://doi.org/10.7767/boehlau.9783205791423.109
Google Scholar
Hochradner, Thomas. “Matthias Siegmund Biechteler (ca. 1668–1743). Leben und Werk eines Salzburger Hofkapellmeisters. Studien zur Salzburger Musikgeschichte in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts.”PhD diss., Paris Lodron Universität Salzburg, 1991.
Google Scholar
Kunstuniversität Graz. “Institut für Alte Musik und Aufführungspraxis.” Accessed April 3, 2023. https://altemusik.kug.ac.at/.
Google Scholar
Perutková, Jana. “Die glückliche Vorbedeutung and Aristheus. Unknown Libretti of German-Ganguage Opera Performed in the Kärntnertortheater in Vienna in 1741.” Musicologica Brunensia 53, (2018), Supplementum: 123–155.
DOI: https://doi.org/10.5817/MB2018-S-10
Google Scholar
Petermayr, Klaus. ‘Gregor Joseph Werners weltliche Instrumentalmusik mit Traversflöte.’ In Zur Musik in Österreich von 1564 bis 1740, edited by Klaus Aringer and Bernhard Rainer, 285–298. Vienna: Leykam Verlag, 2022.
Google Scholar
Senn, Walter: Musik und Theater am Hof zu Innsbruck, Innsbruck: Österreichische Verlagsanstalt, 1954.
Google Scholar
Tröster, Sonja. Senfls Liedsätze. Klassifikation und Detailstudien eines modellhaften Repertoires, Vienna: Hollitzer Verlag, 2019.
DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctvt1sk6x
Google Scholar
Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien. “Papier und Kopisten in Wiener Opernpartituren 1760–1770.” Accessed April 3, 2023. https://www.mdw.ac.at/imi/?PageId=4272.
Google Scholar
Autorzy
Raphaela BerounUniwersytet Wiedeński Austria
Statystyki
Abstract views: 197PDF downloads: 193
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Raphaela Beroun

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.