Olena Berehova, ‘Dialoh kul’tur: obraz inshoho v muzychnomu universumi’, Kyiv 2020
Oksana Hysa
Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Volodymyra Hnatiuka w Tarnopolu (Ukraina)
https://orcid.org/0000-0003-2236-7498
Abstrakt
Monografia Oleny Berehowej Dialoh kul’tur: obraz inshoho v muzychnomu universumi [Dialog kultur: obraz Innego w muzycznym wszechświecie] została napisana w ramach tematu badań podstawowych Instytutu Kulturoznawstwa Narodowej Akademii Sztuki Ukrainy „Dialog kultur w ponowoczesności: dynamika wyzwań samoorganizacji i globalizacji”. W książce, po raz pierwszy w kulturoznawstwie ukraińskim, podjęto próbę naukowego ujęcia dialogu kultur przez pryzmat podejścia imagologicznego. Materiałem analitycznym monografii była najnowsza twórczość kompozytorów ukraińskich, a także najlepsze przykłady zagranicznej muzyki współczesnej , które dają panoramę głównych gatunków muzycznych (opera, balet, symfonia, śpiew i chór, muzyka kameralna) i tworzą szeroki kontekst intertekstualny. W monografii, na przykładzie konkretnych przypadków dzieł, wykazano, że podejście imagologiczne umożliwia badanie obrazów artystycznych zobiektywizowanych w dziełach sztuki, ujawniając specyfikę figuratywnego postrzegania „Innych” przez różne kultury, ujawniając idee dialogu kulturowego.
Słowa kluczowe:
muzyka ukraińska, muzyka współczesna, muzyka tradycyjna, badania kulturoznawcze, studia postkolonialneBibliografia
Berehova, Olena. Dialoh kul’tur: obraz inshoho v muzychnomu universumi. Kyiv: Institute of Cultural Research, National Academy of Arts of Ukraine, 2020.
Google Scholar
Autorzy
Oksana HysaNarodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Volodymyra Hnatiuka w Tarnopolu Ukraina
https://orcid.org/0000-0003-2236-7498
Statystyki
Abstract views: 124PDF downloads: 104
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Oksana Hysa

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.