„Muzyka polska za granicą”, red. Beata Bolesławska-Lewandowska i Jolanta Guzy-Pasiak, t. 1–3, Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2017–2020
J. Mackenzie Pierce
University of Michigan, Ann Arbor (Stany Zjednoczone)
Abstrakt
Recenzja tomów 1–3 serii „Muzyka polska za granicą”, red. Beata Bolesławska-Lewandowska i Jolanta Guzy-Pasiak, Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2017–2020. T. 1: Twórcy – Źródła – Archiwa, t. 2: Między Warszawą a Paryżem (1918–1939), t. 3: ‘American Dream’: Polscy Twórcy za oceanem.
Słowa kluczowe:
Polscy kompozytorzy, muzyka XX wieku, Exil Musik, migracje muzyczne, muzyka polska za granicąBibliografia
Cohen, Brigid. „Limits of National History: Yoko Ono, Stefan Wolpe, and Dilemmas of Cosmopolitanism”. The Musical Quarterly 97, no. 2 (2014): 181–237.
DOI: https://doi.org/10.1093/musqtl/gdu008
Google Scholar
Fosler-Lussier, Danielle. Music in America’s Cold War Diplomacy. Berkeley: University of California Press, 2015.
DOI: https://doi.org/10.1525/california/9780520284135.001.0001
Google Scholar
Jakelski, Lisa. Making New Music in Cold War Poland: The Warsaw Autumn Festival, 1956–1968. Oakland: University of California Press, 2017.
DOI: https://doi.org/10.1525/california/9780520292543.001.0001
Google Scholar
Potter, Pamela M. Art of Suppression: Confronting the Nazi Past in Histories of the Visual and Performing Arts. Oakland: University of California Press, 2016.
DOI: https://doi.org/10.1525/california/9780520282346.001.0001
Google Scholar
Tompkins, David G. „Red China in Central Europe: Creating and Deploying Representations of an Ally in Poland and the GDR”. In: Socialist Internationalism in the Cold War: Exploring the Second World, eds. Patryk Babiracki and Austin Jersild, 273–302. London: Palgrave Macmillan, 2016.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-32570-5_11
Google Scholar
Autorzy
J. Mackenzie PierceUniversity of Michigan, Ann Arbor Stany Zjednoczone
Statystyki
Abstract views: 259PDF downloads: 138
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 J. Mackenzie Pierce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku w „Muzyce” przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Artykuły w zeszytach od 2018/1 do 2022/3 publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Muzyce”, zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.